onsdag 3. november 2010

Obligatorisk oppg. 1 Onsdag, dag 17

Da eg modelerte vindua, gjorde jeg meg ferdig med veggene først. Jeg extruda polygona til veggene gjennom taket der det ikkje var gjort. Så brukte eg convert editable poly på veggene, og satte ut ein vindu der det skulle være ein. . eg dreit i å lenkje samen veggene og vinduene siden eg uannsett måtte modelere på vinduet, så den skulle ligne på den fra referansen. Eg laga bokser, flytta vertexer, og brukte normal align til å plaserte boksa rundt. Så det endte opp slik:







Eg modelerte list på begge siden av glaset fordi glaset skal være gjennomsiktig, og da vil lista være med på å påvirke lyset som skal gå gjennom det. Fjerna glaset og innerste ramma så vi får se lista








Eg fiksa litt på list over skapet, Det var litt vansklig fordi det var ein rar vinkel på hjørna der listene møttes. Så eg skal fortsette med det senere.








Plaserte ut noen spotlight på bærebjelkene, Spotlight'a var modelert utifra sylinder + bevel av polygon. Og brukte normal align for å plasere spotlight'a på bærebjelknee. Det gjekk veldig greitt. Hender det at programmet går seint pga for mye polygons er disse en alternativ å kutte ned på. Siden dei er så små at en ikke merker noe. Bærebjelkene sett fra undersiden med turkise spottere.






Eg starta så vidt med å texturere noen modeler i scena mi. Har ikke satt rendering på noe særlig bra, men det går kjapt og effektivt!:
 






Skal fortsette med å texturere det idag, pluss lys og modelere noen små ting innimellom. Planen er å være ferdig med det meste til etter helga. But time will show!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar