tirsdag 7. desember 2010

Obligg 2 , del 7

Idag animerte jeg videre på mekaniske armene og det tok sin tid! Viste seg å være mye mer innvikla og tidkrevende enn eg hadde trodd. Jeg jobba av og til uten å ha på auto knappen så det blei noen ganger dobbelt arbeid :p Men det lærte jeg meir av, samme justeringene gjort om igjen og om igjen.


 Jeg syntes det vart litt vansklig å få til loop på ene armen. For da jeg prøvde å kopiere nøklene vart objektet mer og mer skjev., og ting gikk i alle retninger. Det gav ingen mening, men jeg kom fram til en løsning der jeg hadde same posisjonen på objektet i starten og slutten.
Etter å ha tenkt på dette er jo det mest sannsynlig slik fordi dette er jo noe grunnlegende vi lærte med tradisjonell animasjon /tegne, cutout , stop motion osv. For å loopes i animasjonen burde det som blir animert gå til eit viss punkt, og så gå baklengs tilbake. Og eller det som animeres slutter med den samme posisjonen som den starter.


Fikk armene til å bygge ferdig raketten så den står klar slik som på bilden:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar